آخرین مطالب

سودآورترین مشاغل خانگی کسب و کار پوشاک

سودآورترین مشاغل خانگی کسب و کار پوشاک

در کشور ما مهارت هایی وجود دارند که می‌توان کسب و کار آنها را با سرمایه ای محدود و با وسایلی بسیار کم شروع کرد؛ از طرفی می توان این مهارت ها را به عنوان یک کسب و کار خانگی دانست. کسب و کاری که هم لذت بخش است و هم سودآور. در این مقاله قصد معرفی سودآورترین مشاغل خانگی کسب و کار پوشاک را داریم و به شما می گوییم با مهارت خیاطی خود چگونه می توانید درآمدهای مناسبی را بدست آورید.

 

کسب و کار پوشاک چیست؟

زمانی که فردی به آموزشگاه های خیاطی برای آموزش خیاطی مراجعه می کنید، مطمئناً هدفی دارد و یکی از اهداف او کسب درآمد از خیاطی است. خیاطی یکی از رشته های پر مخاطب و جذاب برای بانوان و آقایان است که زیر مجموعه های بسیاری را شامل می شود.

البته باید به این نکته واقف باشید که آموزش خیاطی یک مهارت ساده و راحت نیست، در صورت ورود به این عرصه باید زمان زیادی را برای آموزش خیاطی و همچنین کسب تجربه صرف کنید و در صورتیکه در خیاطی تجربه و مهارت خوبی را کسب کنید، می توانید به آن به صورت یک شغل دائمی و پر درآمد نگاه کنید.

خیاطی را یکی از مهارت های کسب و کار پوشاک می دانند چرا که در کسب و کار پوشاک مهارت های دیگری مانند فروش، صادرات و… نیز وجود دارد و فروش پوشاک نیز خود دارای شرایطی است! مثلاً روش های فروش پوشاک در مزون با روش فروش پوشاک در یک فروشگاه فرق می کند و هر کدام ترفندهای و اصول کاری و محیطی خود را دارند.

پوشاک دارای زیر مجموعه هایی نظیر دوخت مانتو، دوخت لباس مجلسی، دوخت کت و شلوار، دوخت لباس عروس، دوخت پوشاک آقایان، بانوان و کودکان و… می باشد.

یک فرد متقاضی برای شروع یک کسب و کار خانگی باید بداند در کدامیک از زیر مجموعه های پوشاک قرار است فعالیت خود را شروع کند. شروع مشاغل خانگی پوشاک به صورت کلی می تواند راندمان و کیفیت کاری این کسب و کار خانگی را کاهش دهد و برند تازه ساخته شده خانگی را زیر سوال ببرد!

پس برای شروع مشاغل خانگی باید ابتدا نوع فعالیت و مهارت را انتخاب کنید؛ در ادامه شما را با تعدادی از سوردآورترین مشاغل خانگی در کسب و کار پوشاک آشنا خواهیم کرد.

 

۱- مزون خانگی لباس عروس

مزون عروس یکی از مشاغل سودآور پوشاک است. یکی از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید، ایجاد یک مزون خانگی لباس عروس است. برای برپایی مزون خانگی لباس عروس نیاز به اخذ چند مجوز نیز هست . یکی از درآمدهای اصلی مزون لباس عروس علاوه بر فروش و اجاره لباس عروس، دوخت لباس عروس است که می توانید با خرید یک چرخ خیاطی آن را نیز به خدمات مزون خود اضافه کنید.

 

۲- دوخت انواع لباس و پیراهن

یکی از مزایای آموزش خیاطی این است که هنرجو می تواند طبق متدها و الگوهای موجود به راحتی به مهارت دوخت انواع لباس و پیراهن مردانه، زنانه و کودکانه بپردازد. با ایجاد کسب و کار خانگی دوخت انواع لباس و پیراهن می توانید درآمد بالایی بدست آورید.

 

۳- دوخت لباس مجلسی

خیاطی و دوخت لباس مجلسی یکی از تخصص های پولساز در حوزه مشاغل خانگی است و صاحب این فعالیت با گذراندن دوره های تخصصی خیاطی می تواند سفارشات زیادی برای لباس مجلسی بگیرد. عمدتاً مشتریان لباس مجلسی بوتیک داران، عمده فروشان، بازاریان و مشتری های خانگی هستند.

 

۴- دوخت لباس شب و لباس خواب

دوخت لباس شب و لباس خواب یکی از فعالیت هایی است که افراد کمی در این زمینه مشغول به کار هستند و بیشتر این محصولات در بازار توسط کارگاه ها تولید و عرضه می شوند. خیاطی و دوخت لباس شب با ارائه مدهای روز و ایجاد نوآوری در آن می تواند یکی از سودآورترین مشاغل خانگی در کسب و کار پوشاک به حساب آید.

 

۵- دوخت کت و شلوار

آموزش خیاطی کت و شلوار به صورت تخصصی در برخی آموزشگاه های آزاد تدریس می شود و در دو قسمت کت و شلوار مردانه و کت و شلوار یا دامن زنانه به هنرجویان آموزش داده می شود. دوخت کت و شلوار به صورت تخصصی یکی از سودآورترین مشاغل خانگی در حوزه کسب و کار پوشاک است و کسی که در این حوزه چه به صورت خانگی چه به صورت کارگاهی یا مغازه فعالیت کند، به دلیل تعداد سفارشات بالا، زمان وارد شدن به دیگر حوزه های خیاطی را نخواهد داشت. از این رو خیاطی کت و شلوار یکی از گران ترین و پر درآمدترین شغل های این حوزه می باشد.

 

۶- دوخت سرویس سیسمونی نوزاد

در سالهای اخیر با ایجاد خلاقیت در زمینه سرویس سیسمونی نوزادان، وسایلی مانند آغوشی نوزاد، تخت نوزاد، بالشت نوزاد، زمین بازی نوزاد و… تولید شده اند و تمام این موارد نیاز به آموزش خیاطی پیشرفته و یک خیاط با تجربه دارد. خیاطی و دوخت سرویس سیسمونی نوزاد نیز در این سالها به دلیل استقبال زیاد مادران باردار بسیار رونق گرفته است و به یکی از سودآورترین شغل های خانگی تبدیل شده است.

خیاطی

۷- دوخت مانتو

از دیرباز خیاطی و دوخت مانتو یکی از حرفه های پر درآمد کشور ما بوده است. البته با تغییراتی که هر ساله بر روی مدهای مانتو ایجاد می شود، دستمزد خیاطی مانتو نیز افزایش می یابد. اگر به خیاطی و دوخت مانتو در انواع مختلف مانتو اداری، مانتو مجلسی، مانتو دانشگاه و… علاقه مندید این حوزه می تواند یک شغل تمام وقت و درآمدزا در خانه شما باشد.

 

۸- فروش پوشاک

در کنار دوخت و خیاطی پوشاک، یکی از شغل های خانگی مهم و پر درآمد این روزها، فروش پوشاک و البسه در منازل است. افراد بسیاری به این رشته روی آورده اند و با مشخص کردن قسمتی از منزل خود به مزون به فروش پوشاک داخلی و خارجی مشغول هستند. برخی دیگر به خصوص بانوان نیز فروش پوشاک را در دورهمی ها و مهمانی های زنانه آغاز کرده اند که درآمدهای مناسبی هم برای آنان ایجاد کرده است.

 

۹- تعمیرات خیاطی

در کنار خیاطی صفر تا صد پوشاک، یکی از تخصص هایی که کمبود آن بسیار احساس می شود، تعمیرات تخصصی پوشاک است که در صورت اجرا درآمد قابل توجهی را به عنوان یک کسب و کار خانگی دارد. تعمیرات یا به اصطلاح خیاطی تعمیری می تواند همه اقسام و انواع پوشاک و پارچه را شامل شود؛ از جمله: تعمیرات کت و شلوار، تعمیرات لباس عروس، تعمیرات شلوار و…

 

۱۰- دوخت لباس و یونیفرم کار

تا کنون افراد بسیار اندکی دوخت و خیاطی لباس و یونیفرم کار را به عنوان یک شغل خانگی آغاز کرده اند و اکثر سفارشات اینگونه به کارگاه های خیاطی ارائه می شود. اما در صورتیکه فردی در این حوزه به عنوان یک شغل خانگی فعالیت خود را شروع کند، می تواند سفارشات زیادی را از طرف همان کارگاه های خیاطی، کارخانجات، ادارات و سازمانها و… دریافت کند و سود خوبی از این راه بدست آورد. این کار فقط نیاز به معرفی خود به یکی از کارگاه های خیاطی در این زمینه دارد.

 

۱۱- طراحی مد و پوشاک

لباس عروس

طراحی مد و پوشاک نیز می تواند به عنوان کسب و کار خانگی به حساب آید؛ در صورتیکه با طراحی الگو لباس، طراحی مد و پوشاک و ارائه مدل های خلاقانه و جذاب آشنایی داشته باشید این مهارت یک رشته پولساز در حوزه کسب و کار پوشاک می باشد.

 

۱۲- دوخت چادر

دوخت چادر یک کار تخصصی است و نیاز به مهارت و تجریه کافی دارد و انجام آن دارای دستمزد مناسب و در پایان ماه دارای سودهای فراوان است. دوخت چادر با یک چرخ خیاطی و یک قیچی و انواع پارچه انجام می شود و آشنایی با انواع پارچه نیز یکی از تخصص های لازم برای دوخت چادر است.

 

۱۳- دوخت پوشاک محلی

این روزها حتی شهرنشین ها هم علاقه خاصی به لباس های محلی پیدا کرده اند و زمینه را برای یک شغل خانگی باز گذاشته اند. ایجاد کسب و کار خانگی با این مهارت نیز می تواند درآمد بسیاری برای خیاطها داشته باشد. دوخت و خیاطی پوشاک محلی مانند: البسه محلی، چادر محلی، گیوه، پایپوش سنتی، کلاه نمدی، جوراب و …

 

۱۴- آموزش خیاطی پوشاک

اگر کمی حرفه ای باشید برای کسب درآمد می توانید از منزل خود شروع کنید، با کمی تبلیغ در بین اطرافیان می توانید به آنها آموزش خیاطی را ارائه دهید. اگر شما دارای کسب  و کار خانگی دیگری هم در زمینه خیاطی و پوشاک داشته باشید، می توانید از هنرجویان خود نیز استفاده کنید و آنها را استخدام کنید. آموزش خیاطی در گستره کوچک می تواند به راحتی در منزل انجام شود و درآمد خوبی را نصیب شما کند و با توسعه کار نیز می توانید برای دریافت مجوز تأسیس یک آموزشگاه کوچک و سپس یک آموزشگاه بزرگ اقدام کنید.

 

چرا یک کسب و کار خانگی، مانند خیاطی ایده آل است؟

  • چون کار در منزل از نظر مدیریت زمان، قابل انعطاف است.
  • چون ریسک پایینی دارد
  • چون درآمد بسیار خوبی دارد
  • چون می توان به عنوان شغل دوم در خانه از آن بهره مند شد
  • چون نیاز به امکانات زیادی ندارد
  • چون نیاز به ایاب و ذهاب روزانه ندارد
  • چون نیاز به پرداخت مالیات و هزینه های دیگر ندارد

 

تجهیزات مورد نیاز برای سودده کردن بیشتر کسب و کار خانگی پوشاک

برای دوخت و عرضه پوشاک و کسب درآمد عالی نیاز به تعدادی تجهیزات و چرخ های خیاطی است که می تواند بر روی کیفیت محصول نهایی شما نیز اثر بگذارد:

  • چرخ خیاطی میان دوز
  • چرخ خیاطی راسته دوز
  • چرخ خیاطی سر دوز
  • اتوی مخزن دار و پرس
  • دستگاه برش
  • قیچی
  • میز و صندلی
  • سایر لوازم مصرفی

توجه: داشتن همه وسایل و تجهیزات فوق برای شروع کسب و کار خانگی پوشاک و خیاطی الزامی نیست. برای شروع کار، داشتن یک چرخ خیاطی مناسب و یک اتو کفایت می کند و با توسعه کار می توانید چرخ خیاطی های دیگری را به مجموعه خود اضافه کنید.

 

 

سخن آخر

امروزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای زود بازده به عنوان یک راهکار مهم در زمینه خود اشتغالی و اشتغالزایی و کسب درآمد به حساب می آیند. انجام این فعالیت ها مزایای بسیاری از جمله ایجاد تعاون و همکاری و همچنین توازن در بین اعضای خانواده، حذف هزینه های اجاره و رهن محل فعالیت، حذف هزینه رفت و آمد، کسب تجربه، کسب درآمد همراه با تلاش و… دارد. همواره انتخاب حوزه فعالیت مشاغل خانگی یکی از دغدغه های افراد متقاضی بوده است. در این مقاله توضیح دادیم که کسب و کار پوشاک به عنوان یک شغل خانگی و زیر مجموعه آن مانند خیاطی یا حتی آموزش خیاطی به هنرجویان باعث رونق این حوزه و کسب درآمد مناسب برای فرد فعال خواهد شد.

ایده خیاطی در منزل برای خانم ها تصوری است که ذهن بسیاری از خانم ها را برای راه اندازی کارافرینی و کسب و کار خانگی به خود مشغول کرده است. در اکثر خانه های ایرانی چرخ خیاطی وجود دارد، اگر در دوخت و برش لباس مهارت دارید، به راحتی و با حداقل سرمایه می توانید این کسب و کار را شروع کنید. حتی اگر در زمینه خیاطی مهارت ندارید، می توانید آموزش خیاطی را از اینترنت دریافت کرده و تمرین کنید و یا برای حرفه ای شدن و تخصصی کردن مهارت خود به آموزشگاه های فنی و حرفه ای مراجعه کنید و آموزش خیاطی را زیر نظر مربی و کارشناس به صورت پیشرفته و تخصصی یاد بگیرید و پس از آن کسب و کار خانگی خود را در زمینه پوشاک راه اندازی کنید.

آموزش خیاطی

روچی

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش