آخرین مطالب

ایده کسب و کار گلدوزی

ایده کسب و کار گلدوزی

https://rozup.ir/view/2617410/%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%20%DA%A9%D8%B3%D8%A8%20%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%DA%AF%D9%84%D8%AF%D9%88%D8%B2%DB%8C%20(1).jpeg

چرا گلدوزی ؟

کسب و کار گلدوزی یک فعالیت منعطف و دارای پتانسیل بالا برای کسب و کار و درآمد زایی می باشد . دلایل زیادی  این فعالیت را به یک فرصت شغلی مناسب و پرطرفدار تبدیل کرده است و در حوضه ی پوشاک ، دارای مخاطبان مناسب  ، دردسر کمتر و سود قابل ملاحضه ای است و راه اندازی آن نسبت به سایر تولیدات حوضه ی پوشاک ، احتیاج به تخصص خیلی زیاد ندارد. در این مطلب کلیاتی از این فعالیت را از زبان چند تن از فعالان این شاخه بیان خواهیم کرد :

بازار کار در این صنعت

روی نواحی مختلف برخی از لباس های تولید شده  در مراحلی از تولید و در جهت مقاصدی ، با طرح های مختلف به گلدوزی مزین می شوند . به عنوان مثال روی سینه برخی از تی شرت ها ، طرح ها یا آرمی را برای تزئین و اعتبار بخشیدن به صورت گلدوزی هک می کنند و چون اکثر تولید کنندگان تجهیزات لازم و فضای کافی برای این کار را ندارند ، ترجیح می دهند در بین مراحل تولید، قطعاتی که به گلدوزی احتیاج دارند را به یک مرکز گلدوزی سپرده و تکه ی گلدوزی شده را دوباره به چرخه تولید  باز گردانند. پس یکی از مهم ترین بازار های کسب و کار گلدوزی ، تولید کنندگان لباس می باشند . البته این فعالیت ،بازار های دیگری نیز دارد ولی بهترین بازار برای فعالیت گلدوزی ، تولیدی های لباس هستند .

 

تخصص و پیش نیاز ها

راه اندازی کسب و کار گلدوزی ، احتیاج به تخصص ویژه ای ندارد ، تنها نیازمند آموزشی مناسب در زمینه ی کار با دستگاه ها و نرم افزار ها می باشد و طی زمانی کوتاه ، مهارت کافی در زمینه گلدوزی بدست می آید . مهمترین نیاز های یک کسب و کار گلدوزی فضای مناسب ، دستگاه مناسب ، نرم افزار و کامپیوتر و مواد اولیه یعنی نخ مخصوص می باشد .

 

دستگاه های گلدوزی

دستگاه ها و تعداد کله ی آنها ، به نسبت نوع و گستردگی این کسب و کار تهیه می شود . به عنوان مثال دستگاه های تک کله ، برای کسب و کار های خانگی مناسب است و هر چه میزان گستردگی فعالیت بیشتر می گردد ، نوع ، تعداد کله ی دستگاه ها  و سوزن ها نیز تغییر می کند . در زیر نمونه ای از دستگاه های  تک کله چهار کله و شش کله را قرار داده ایم .

 

فیلم عملکرد دستگاه ( تک کله )

فیلم درج شده ، نشان دهنده ی اجمالی از  عملکرد یک دستگاه گلدوزی تک کله می باشد .

 

 

نمایشگر ویدیو
00:00
 
05:54

 

تصاویر دستگاه های Embrodery (گلدوزی)

 

 

دستگاه تک کله ۱۵ نخ مناسب برای فضاهای محدود

دستگاه تک کله ۱۵ نخ مناسب برای فضاهای کوچک

 

دستگاه گلدوزیی

دستگاه چهار کله ۱۵ نخ مناسب برای کسب و کار های نیمه صنعتی

 

ماشین آلات گلدوزی

دستگاه ۶ کله برای کسب و کار حرفه ای تر و فضاهای پرظرفیت

 

نرم افزار دستگاه ها

نرم افزار های زیادی برای طراحی برای این کسب و کار وجود دارد و معمولا با فروشندگان دستگاه ها ، نرم افزاری مناسب با کار کرد دستگاه را نیز ارائه می دهند . برخی از این نرم افزار ها حتی احتیاج به طراحی نداشته و تصویر را به طرح گلدوزی تبدیل می کنند.

متریال و نخ مخصوص

در این فعالیت ، هر نخی قابل استفاده نبوده و نیازمند نخ های مخصوص می باشد .   نخ های ابریشمی و نخ های پلی استر مخصوص ، دو نوع رایج متریال گلدوزی هستند و تامین کنندگان زیادی در این زمینه فعالیت دارند .

 

ایده ای برای تمایز فروشگاه ها

می توان با اضافه نمودن یک دستگاه جمع و جور به یک فروشگاه لباس ، تمایز و ویژگی عالی را به فروشگاه اضافه کرد و  با ارائه ی خدمات گلدوزی دلخواه مشتری ،  فروشگاه را بر سر زبان ها انداخت . برخی از این دستگاه ها با عملکرد و حجم مناسب برای یک فروشگاه ها ، به این ایده و تمایز کمک خواهند کرد .

۴۵۲۸۲۸۷۶۲۵

ایده ی کسب و کار خانگی

برخی از دستگاه ها در این زمینه ، می توانند برای شروع کسب و کار خانگی در این حوضه مناسب بوده و درآمد خوبی را برای فرد به ارمغان بیاورد ،

۴۲۱۸۴۱۵۴۸

 

باید توجه داشت برای شروع این فعالیت ، مشورت با کسانی که در این زمینه آشنایی لازم دارند ، بسیار مفید بوده و به راه اندازی اصولی این کسب و کار کمک خواهد کرد . اگر در این زمینه فعالیت دارید ، ما را از نقطه نظرات خود مطلع کنید .

منبع:روچی

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش